سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ بندگان نزد خداوند ـ تبارک وتعالی ـ، پرهیزگارانِ پنهان (ناشناخته) هستند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

^^^^^^*** طوبی معارف ***^^^^^^

نقش امام زمان علیه السلام در دوران غیبت

شاید برخى چنین بیاندیشند که اکنون در دورانغیبت، امام زمان سلام الله علیه هیچ نقشى در هدایت مردم ندارد و هیچاستفادهاى از وجودش نیست و العیاذ بالله ولى این گمان باطلى است چراکه زمین بدون حجت هرگز نمىماند «لولا الحجه لساخت الارض باهلها; پس بایدهمواره حجتخدا بر روى زمین و در میان مردم باشد.» ولى اکنون که امامما غایب است چگونه از حضرتش بهره مىگیریم؟ این همان سوالى است که جابربن عبد الله انصارى از رسول خدا صلى الله علیه و آله کرد که: «هلینتفع الشیعه بالقائم فى غیبته؟; آیا شیعیان در دوران غیبت از وجود قائمعلیه السلام استفاده مىکنند؟»

حضرت رسول صلى الله علیه و آله فرمود:

«اى والذى بعثنى بالنبوه، انهم لینتفعون به، و یستضیئون بنور ولایته فىغیبته کانتفاع الناس بالشمس و ان جللها السحاب.;آرى به همان خدایى کهمرا به پیامبرى مبعوث فرمود سوگند، که شیعیان از وجود او بهره و از نورولایتش در دوران غیبتش پرتو مىگیرند چنانکه مردم از آفتاب بهره مىبرند هرچند پشت ابرها پنهان شده باشد.»

آرى! در دوران غیبتش، پیوسته منتظرقدومش هستیم. و براى رسیدنش و انتقام گرفتن از دشمنان الهى و دشمنانمان،لحظه شمارى مىکنیم. نمىشود خود در حالت انتظار بسر بریم و براى رسیدنشکه هر لحظه ممکن است تشریف بیاورد خود را آماده نسازیم و به ولایتشمسلح نباشیم و به عدالتش عشق نورزیم و به اوامرش تمسک نجوئیم و از آنچهنزد او ناپسند است دورى نکنیم. گو اینکه او پیوسته در راه و مسجد وبازار و همه جا ممکن استحاضر شود و ما او را نشناسیم; پس باید کاملامواظب اخلاق و رفتار و کردار و منش و خوى خویش باشیم، نکند سرورمان از مابرنجد و قلب مبارکش از تیرگى دلهاى آکنده به گناهانمان، اندوهناک گردد.

پس حضرت مهدى موجود است و در هر حال مراقب اعمال ماست هر چند از دیدگانآلوده ما پنهان باشد




mustafa miri ::: جمعه 86/1/24::: ساعت 1:52 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 8


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :5260
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<