سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون دانشمند بمیرد، همه چیز حتی ماهیان در دریا بر او بگریند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

^^^^^^*** طوبی معارف ***^^^^^^

ادله وجود خارجى حضرت مهدى (عج) در عصر غیبت کبرى

در موضوع مهدى (عج) با این تعبیر که وى رهبرى، منتظر است تا در سطحى برتر جهان را دگرگون کند سخنان بسیارى از پیامبر اسلام ص و امامان ع به دست ما رسیده است، به طورى که در اصالت و صحّت آن نمى توان هیچ تردید رواداشت باید گفت تنها از طریق اهل سنت بیش از چهار صد حدیث در این خصوص از پیامبر ص گزارش شده است و اگر اخبار رسیده از طریق شیعه و سنى را شمارش کنیم به بیش از 6000 روایت در مورد امام مهدى (عج) بر مى خوریم که مسلماً شماره بزرگى است براى تجسم این اندیشه در امام دوازدهم (عج) و پذیرش آن نیز دلایل کافى و روشن وجود دارد که همه را مى توان در دو دلیل خلاصه کرد که یکى اسلامى و دیگرى علمى است ; با دلیل اسلامى ; وجود رهبر منتظر ثابت مى شود و با دلیل علمى ; روشن مى گردد که مهدى (عج)تصور و افسانه نیست بلکه حقیقتى است که وجود آن با تجربه تاریخى ثابت شده است.

1 ـ دلیل اسلامى :

درصدها روایتى که از پیامبر عظیم الشأن ص و امامان شیعه ع به ما رسیده و ویژگیهاى مهدى (عج) را برشمرده، در مى یابیم که او از اهل بیت و فرزندان حضرت فاطمه و نهمین فرزند امام حسین ع و دوازدهمین امام از ائمه دوازده گانه است.

و از جمله احادیثى که در اینجا به آن اشاره مى نماییم روایتى از پیامبر خدا ص درباره جانشینان و پیشوایان پس از خود است که فرمود:

آنها (جانشینان من) دوازده نفرند و از قریش هستند.

متن این حدیث از راههاى گوناگون و با الفاظ متفاوت روایت شده است. و برخى روایت شماران که روایت اینگونه را شمرده اند، به بیش از 270 روایت رسیده اند که همه آنها از معروفترین کتابهاى حدیثى شیعه و سنى گرفته شده است.

و از قلم کسانى همچون بخارى و مسلم و ترمذى و ابوداوود و احمد، در مسند و حاکم در مستدرک بر صحیحین بازگو گردیده است. و باید گفت، این حدیث روشنگر یک حقیقت خدایى است که بر زبان پیامبر اکرم ص جارى شده است.

2 ـ دلیل علمى:

پایه دلیل علمى، بررسى و تجربه زمانى 70 ساله غیبت صغرى است. غیبت صغرى نشان دهنده مرحله نخست امامت مهدى (عج) است ; زیرا سرنوشت حتمى امام این بود که از دیده هاى مردم پنهان بماند ; اگرچه دل و فکرش در میان مردم باشد.

ولى در این زمان نیز امام با نایبان خاص خود با مردم ارتباط برقرار مى نمود و سؤالات شفاهى و کتبى مردم را پاسخ مى دادند.

آرى غیبت صغرى یک تجربه علمى شمرده مى شود تا چیزى که واقعیت عینى و خارجى دارد، اثبات کند و پذیرش واقعیت رهبرى امام مهدى (عج) را با ویژگیهاى ولادت و زندگى و غیبت کبرى آن حضرت ممکن سازد




mustafa miri ::: جمعه 86/1/24::: ساعت 1:52 عصر

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 4


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :5256
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<